Væksten fortsætter i krydsordsbranchen

For et par dage siden fejrede vi 100-års jubilæet for verdens første krydsordssamling, men trods de mange år på bagen har krydsord aldrig været mere populært. Stik imod alle andre medier går omsætningen kun én vej for krydsord – og det er opad. De seneste tal fra Nielsen ScanTrack for salg af krydsord i Danmark viser, at branchen på ny leverer rekordsalg med en stigning på 14 % i forhold til 2022-23.

Hos Keesing er vi meget stolte af at være steget endnu mere end det samlede marked. Det forgangne år er vi vækstet med hele 17,3 %. Keesings markedsandel er således steget med 1,8 til 47,8 % samlet, mens det øvrige marked fordeles stort set ligeligt mellem Aller og Egmont.

Henrik Løvstrøm (CEO, Keesing Danmark) glæder sig over tallene: ”Jeg betragter det som et udtryk for, at vi har haft succes med at modernisere vores titler. Oven i købet er vi lykkedes med at lancere nye titler, som har fået øjeblikkelig kommerciel succes.”

En anden årsag til væksten tilskriver Løvstrøm selskabets succes på det digitale marked: ”Keesing er vækstet voldsomt digitalt det sidste års tid. Jeg tror, at det øgede digitale forbrug samtidig understøtter lysten til at købe et fysisk krydsordsmagasin. Når man prøvet at løse krydsord eller sudoku digitalt og så ser et blad i supermarkedet, får man lyst til at købe det,” siger Løvstrøm og fortsætter smilende: ”For som sagt – det bedste medie til at løse krydsord er og bliver avispapir.”